2013. január 28., hétfő

Önellátó gazdálkodás

Sok embertől messze áll amiről Én most írni fogok.
Sajnos vagy nem sajnos(nézőpont kérdése) a világ nagyon felgyorsult,mindent gépiesítenek és a technológia ural-majd-az emberek függenek a gépektől.
Sok előnye van ez tény de talán sokkal több a hátránya ennek az egésznek.
Számomra az ideális az lenne,ha kicsit önellátóbbak lennénk.Itt arra gondolok,hogy nem feltétlenül kell mindent össze vásárolgatni az üzletekben,mindenből ujjat venni ha már kicsit használtabb-elavultabb-lehetne sokszor újrahasznosítani,elajándékozni,tovább adni a ruhákat,bútorokat,műszaki cikkeket.
Majd most fog leginkább kiderülni,hogy ki hogyan tudja kihasználni  kis földjét amiben veteményezni tud és ha van hely a kis baromfi állatoknak amiket nevelget s majd természetesen megeszik azok az emberek mennyit spórolnak,mennyivel önellátóbbak.Azért gondolom ezt most fontosnak,mert az árak mennek felfelé a fizetés sajnos nem igen-egyántalán nem-ez pedig ha egy kicsit is önállóbbá teszi az embert és saját maga gazdálkodója ki az élelme nagy részét előbb utóbb behozza a gyümölcsét.Még most lenne kitől tanulni,átvenni a fortélyokat de lassan kihal az a nemzedék akik így éltek és utána már magunkra maradunk.
Nyílván egy panellakásban nem megoldható ez de talán azok az embereknek pedig az őstermelőktől kell vásárolniuk minél több mindent.
Nehéz dió ez.
Sokáig hegyi beszédnek gondoltam ezeket de muszáj változtatni.
Ha tehetném kicsit távolabb költöznék-de legalábbis nagyobb telekkel rendelkező ingatlant vásárolnék- amin elférnének a baromfi és minimum 1 tehén! :)Én így nőttem fel,ami akkor nem mindig tetszett de érett fejjel vissza gondolva nagyon is jó volt és költség kímélőbb.
Nem azt akarom ezzel mondani,hogy vonuljunk el és éljünk villany,telefon,internet nélkül.Csak mindenki úgy cselekedjen ahogy az Neki és családjának megfelelő és környezet kímélőbb no és persze költség kímélő.
Ha őszinte akarok lenni tudom jól sokan "rabjai" a mai világnak és nem mernek vagy nem tudják hogyan is kellene változtatni-még talán Én sem- és sokan nem is akarnak változtatni.A válság magával hozott csupa negatívum amiből sok sok ember nem tud kimászni és elveszítette mindenét.Mi is nagyon küzdünk ez ellen és kitudja még mi lesz a házzal is....De nem véletlen,hogy a legutóbbi kezdeményezések ami a rászorulókat illeti azt nem pénzben kapták,hanem kisállatok,háztáji baromfit adtak.Ezt személy szerint jó ötletnek találom.
Hoztam egy videót is,sok igazság van benne,talán ez már a másik véglet de nekem akkor is tetszik még ha tudom magam erre nem is lenék képes.Nézzétek meg EZT!
Ezek voltak az Én reggeli gondolataim,megyek és ébresztem a családot.Szép napot Nektek!

2 megjegyzés:

kikocs írta...

Szívemből szóltál.
Ajánlom figyelmébe minden érdeklődőnek ezt:
http://okovolgy.hu/egy-eves-online-biokertesz-es-zold-haztartas-kurzust-inditottunk/

Kata anya írta...

Köszi,nagyon hasznos!